maanantaina, elokuuta 21, 2006

33. TURHAUTUMISIA


Vasta heinäkuun lopulla tulee viesti.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
17:22:59
25.07.2006 Hei! Elän... ja siinäkin tuntuu välillä olevan tekemistä.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
17:25:01
25.07.2006 Kuulostat ihan Aleksis Kiveltä.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
17:28:16
25.07.2006 On kohtuullisen paha olo.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
17:29:48
25.07.2006 Sitä se juhliminen tekee.


Seuraavana iltana Kappelin terassilla olen loukkaantunut. Pitäisi kuitenkin uskotella että olen elänyt sillä välin tasapainoista elämää, en rypenyt itsesäälissä enkä päivystänyt puhelimen vieressä. Tommi ei puhu lomastaan mitään.

- Miten sun loma meni?
- No ei mitenkään.
- Kiva laukku sulla, onko se uus?
- Olisin voinu vaikka kuolla eikä kukaan olis tienny.
- Mun mutsilla on huomenna synttärit, täytyis ostaa lahja.
- No voi perkele näitä ongelmia.
- Sano sä kun mä en keksi, että mitä sä haluaisit synttärilahjaksi sitten kun olet viis-kuuskymppinen.
- Lapsenlapsia, sanon ja aurinkolasit päässä hymyilen tyytyväisenä
olkani yli viereisiin pöytiin.
- He he, Tommi naurahtaa kiusaantuneena.


- Muuten, se Robert pyysi mua treffeille tässä viime viikolla. Pitäiskö mennä?

- No kyllähän sun pitää mennä jos roobertit ja talot ja autot noin kiinnostaa.
- No ei tosi. Kunhan testasin. - Enkä mä meniskään. Mä haluan vaan sut, nojaan eteenpäin ja mussutan huulet törröllä.
- Ei nyt on kyllä mentävä, Tommi vilkaisee ympärilleen.

Sanoo kuitenkin lähtiessään että aikoo kuukauden kuluessa tehdä loppuun Tampereen opiskelut, ja että on sen jälkeen vapaa tekemään "muita mukavampia juttuja". Räpsäyttää silmiään ja katsoo minua hetken sillä tavalla lämpimästi.

En ehdi kuin bussipysäkille.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
20:43:47
26.07.2006 Olisin, enemmän kuin mitään, halunnut jutella ja varsinkin vastaanottaa halauksesi jo eilen. Voi hyvin! Menen lataamaan akkujani.

Haista sinä paska, ajattelen.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
20:46:10
26.07.2006 Samoin. Haluaisin myös kovasti jutella. Nämä olosuhteet tekevät minut hulluksi. Ja monologini sinusta sinulle ovat väsyttäneet minut.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
20:52:23
26.07.2006 Hävettää miten oikeassa olet monologin suhteen. Tarkoitin kyllä tällä kertaa kahden suuntaista keskustelua. Mieleen palasi eilinen heleä naurusi kun soitin.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
20:54:50
26.07.2006 No, ei kai kaikenmaailman imeliin viesteihin voikaan kommentoida, mitä häh? Olen sanonut jo niin paljon että olen ihan tyhjä.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
20:59:48
26.07.2006 Uskon että olet kuin väännetty riepu, mutta imelyyksiin sinä nainen et ole pystynyt. Minä olen typeryyteen, kun en ole viesteihisi vastannut.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
21:08:14
26.07.2006 Tilanne on minullekin hankala ja sinulle takuulla sietämätön, kun et edes tiedä minusta tai ajatuksistani. Olen juro. Olet hyvä.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
21:12:05
26.07.2006 Anteeksi sanani, todella. Sinulla on ollut muutakin murhetta kuin minä. Olen itsekäs. Ei sinun tarvitse sanoa mitään vastentahtoisesti. Mä vain olen turhautunut.

Lähettäjä: Tommi
Vastaanottaja: Vaimo
Lähetetty:
21:19:34
26.07.2006 Haluaisin vähentää turhautumistasi. Älä pelästy. Olen ollut vain hieman herkkänahkainen. Toivon sinulle hyvin levollista yötä.

Lähettäjä: Vaimo
Vastaanottaja: Tommi
Lähetetty:
21:24:28
26.07.2006 Hyvää yötä sinullekin. Silitän nyt kuvitelmissani otsaasi. Haluaisin kuunnella mikä sinua painaa. Tulee väärinkäsityksiä kun emme pääse ajoissa keskustelemaan.


Kotona lapset juoksevat vastaan.
- Äiti äiti missä sä olit? Me grillattiin mummin luona joka päivä!

Mies on laittanut sormuksensa mikroaaltouunin päälle.

5 kommenttia:

Anonymous Anonyymi

Niin murheellista!

21 elokuuta, 2006 10:54  
Anonymous Anonyymi

Mitäs sä nyt loppupelissä haluat ?
Vierasta vai omaa ?

Sä haikailet vierasta nahkalarinettia ja lapset kasvaa kohisten isänsä kanssa ja äiti on munahaukka..

Sick yak

22 elokuuta, 2006 22:34  
Anonymous Anonyymi

Voisitko jatkaa??!

06 syyskuuta, 2006 22:56  
Blogger J. Petäjä

Okei okei, lupaan uutta luettavaa tällä viikolla.

07 syyskuuta, 2006 11:12  
Anonymous Anonyymi

Lisää odotellaan tekstiä :)

11 syyskuuta, 2006 15:17  

Lähetä kommentti

<< pääsivulle